האור בקצה המנהרה: ריאיון אדריכלי מאיר עיניים על אולם התצוגה החדשני של קליל

בזמן שסצנת העיצוב בצפון מתעוררת לחיים, עוד ועוד מותגי עיצוב גדולים מצפינים גם הם ולוקחים חלק חשוב בסצנה הזאת;

בין המותגים תוכלו למצוא את חברת קליל שפתחה לאחרונה את קליל האוס – אולם התצוגה החדשני הממוקם במתחם redesign'' בגזרה הצפונית של ישראל, בקריית אתא.

קליל האוס החדש, תוכנן ועוצב באופן בו בונים, משפצים ובעלי מקצוע יוכלו לחוות חוויה חדשה של ביקור באולם תצוגה. 180 מ"ר של חוויה מאירת עיניים, המחברת בין חללים ובין הלקוח למוצר. "'חלון זה האור שנכנס אליך הביתה' כך פתחו אנשי השיווק של קליל את פגישתנו הראשונה" מספרות לנו אדריכליות סיגל ברנוביץ' ואירנה גולדנברג האדריכליות שתכננו ועיצבו את אולם התצוגה. "כשנפגשנו עימם הייתה קליל בעיצומו של תהליך מיתוג מחודש, ואנו נתבקשנו לשקף את הרעיון הפואטי הזה באדריכלות של אולם התצוגה החדש של החברה".

מה החוויה שרציתן להעביר את הלקוחות שיבקרו באולם?

"אולם התצוגה החדש הוא בראש ובראשונה מקום לחוות בו את המוצר על כל ממדיו – אופי הפרופילים, מנגנוני ההפעלה שלו, האסטתיקה שלו והשפעתו על החלל שהוא נתון בו, ושאיפתנו הייתה ליצור חלל שבו המוצרים עצמם הם מחוללי החלל, בשונה מחלל שהוא מצע למוצר".

מה הרעיון שעמד מאחורי התכנון הייחודי של "המנהרה"?

"חלון זה האור שנכנס אליך הביתה - בלי אור אין חיים. ובלי אור גם אין אדריכלות. הנהייה אחרי האור הנחתה אותנו בפיתוחו של הקונספט האדריכלי. האור היה נקודת התתחלה עבורנו, והוצב במעמקי החלל – הוא האור בקצה המנהרה".

 

המבנה של קליל האוס כולו, נבנה כסדרה של חללים עוקבים המובילים אל האור הפנימי, מן הכניסה לחנות ועד לעומקה. חלל מוביל לחלל, ומחיצות האלומיניום של הסדרות השונות תוחמות את החללים השונים ומחברות ביניהם. ככל שתתקדמו בין החללים, תפגשו במערכת הבאוהאוס החדשה של קליל ה- 2600, המינימליסטית שיכולה להגיע למפתחי ענק מרשימים, תעברו בין מערכת הסלים 7400 המתאימה לוילות ובתי יוקרה ייחודים ותגיעו עד מערכות ההזזה והציר של הבלגי המוכר והאהוב.  כל מערכת חלונות נמתחת בהוד והדר מצד לצד ומרצפה לתקרה, ומהווה תצוגת תכלית מרשימה של יכולתה של קליל.

ברנוביץ' וגולדנברג משתפות שהיות והאולם בנוי כחלל גבוה וארוך, הן יכלו לפסל פרספקטיבה מוקצנת שתמשוך את המבקרים לכיוון האור שבעומק האולם. הן מוסיפות כי "שתי מחוות פיסוליות אחראיות לדרמה של חווית החלל – שיפועה החד של התקרה מגובה 550 מטר בכניסה לחנות ועד לגובה ל160 בעומקה, וחלוקת החלל לשניים בקיר אלכסוני שנמתח מהכניסה לחנות ועד לעומקה".

 

 

כיצד השתמשתן במבנה המעניין של החלל?

"החלוקה הזו איפשרה לייצר שני חללים ראשים נפרדים – האחד לתצוגת הסדרות הגדולות והשני לתצוגת פרטים וחלונות קטנים יותר.  את ההפרדה החדה הזו הדגשנו בהקצנה כאשר החלל של הסדרות הגדולות נצבע כולו בלבן והחלל של הפרטים בשחור. גם הסדרות עצמן התחלקו בהתאם לכך לסדרות לבנות ולסדרות שחורות. שיפוע התקרה והקיר האלכסוני בחלל קבעו את מנעד גדלי המפתחים ואת מידותיהן של המחיצות השונות, וחיזק את הקשר הבלתי נפרד בין החלל והמוצר".

מעבר לחוויה העיצובית המעניינת שמתרחשת בעת ביקור בקליל האוס, המעבר מחלל לחלל קורא למבקר להתנסות במוצר עצמו ולהבין את הערך הפונקציונלי שלו; לפתוח את הדלתות השונות, לעבור דרכן ולחוות את המוצר באופן שלם. החללים השונים שנוצרו איפשרו הצבה נעימה של פינות עבודה עם יועצי קליל באופן שמאפשר תהליך היכרות עם הלקוח והבנת צרכיו באופן נינוח ואינטימי לשני הצדדים.

 

בתור בעלות מקצוע, למה בכלל חשוב שהלקוח יגיע להתרשם מחלונות באולם התצוגה עצמו?

"חלונות מהווים חלק נכבד מתקציב הבנייה, ובעלי השפעה ניכרת על העיצוב. החיבור בין הפנים לחוץ ואיכות החיים בבית נקבעת לפי החלונות, ולפיכך חשוב לבוא ולהתנסות במוצרים באולמות התצוגה שמאפשרים הכרות מעמיקה גם עם איכות המוצר וגם עם האסתטיקה שלו".

מה הדבר החשוב ביותר בעיניכן בתכנון אולמות תצוגה?

"עכשיו יותר מתמיד כשהורגלנו להיות צרכני ONLINE בנוחות ביתנו, חובתם של אולמות התצוגה להקנות ערך מוסף לחוויית הקנייה. עליהם לגלם את דמות המותג והכוח שלו בצורה המדויקת והמעניינת ביותר". קליל האוס החדש במתחם  redesignהוא בהחלט אחד כזה; כולו בנוי משני מרכיבים אזוטרים של חלל ואור המעניקים חוויה עם ערך מוסף, מרגשת, המאפשרת חיבור אמיתי ללקוח.